Arran d’una noticia publicada en un mitjà de comunicació comarcal, en la qual s’evidenciava que els i les estudiants de la URV són les que més diners han de pagar per utilitzar l’autobús de totes les universitats catalanes, l’Assemblea d’Educació i Psicologia, el SEPC i les CUPs del Camp instaran l’Autoritat Territorial de la Mobilitat del Camp de Tarragona i a la Universitat Rovira i Virgili a resoldre aquest greuge que castiga als i les estudiants amb menys recursos econòmics.

En una roda de premsa realitzada aquest matí al Campus Catalunya de la URV a Tarragona, Albert Alvarez de l’Assemblea d’Educació i Psicologia de la URV, ha exposat que els i les estudiants de la URV són les que més paguen per utilitzar el servei públic d’autobús interurbà. Ho ha demostrat, en base a una noticia apareguda la setmana passada en un mitjà de comunicació comarcal i després de comprovar les tarifes de les diferents autoritats del transport metropolità de Catalunya.

Albert Alvarez s’ha preguntat retòricament “com pot ser que les autoritats del transport metropolità que depenen en primera instància de la Generalitat de Catalunya aprovin unes tarifes que discriminen als alumnes universitaris en funció del territori”. I, ha destacat que a més “aquest greuge és més alarmant quan la distància que han de recórrer els i les estudiants de la URV supera en escreix la d’altres llocs de Catalunya, i a més, no disposem d’alternatives com els ferrocarrils o el metro”.

En aquesta mateixa línia, Oriol Sales del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans, el qual també és usuari del bus interurbà per desplaçar-se del seu domicili al centre universitari, ha denunciat que “clarament l’efecte d’aquest greuge afecta especialment als i les estudiants amb menys recursos econòmics, ja que tots i totes les estudiants que poden utilitzen el vehicle privat per tal de reduir temps de desplaçament i guanyar en comoditat”.

Per aquest motiu, Sales ha criticat que “la Universitat Rovira i Virgili i la Generalitat que tantes campanyes fan en favor del medi ambient i la mobilitat sostenible, haurien de treballar més activament per fomentar que els i les estudiants tinguem un bon sistema de transport públic”. Per aquest motiu, conjuntament amb l’Assemblea, plantejaran al Consell d’Estudiants i al Rectorat que s’activi per resoldre aquesta problemàtica.

Per altra banda, la regidora de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona Laia Estrada, ha explicat que les CUPs del Camp “portem anys denunciant el funcionament de l’autobús i el tren a les nostres comarques, provocant que aquesta alternativa de transport esdevingui la última opció de mobilitat per a la ciutadania”.

De fet, ha posat de manifest la tasca de la CUP de Reus que després de presentar fins a tres mocions al Ple, provocà que l’ATM aprovés un descompte del 10% del transport per als i les estudiants de la URV i que els autobusos arribessin fins als centres d’estudi.

Tanmateix, el diputat de la CUP-CC Sergi Saladié, ha plantejat que “aquestes mesures no són suficients tal i com demostra el funcionament de les ATM a la resta del territori, motiu pel qual les CUPs presentarem mocions a tots els ajuntaments i consells comarcals on tenim representació i al Parlament, per tal que s’insti a l’ATM i a la URV a resoldre aquest greuge i implementar una tarifa homogènia a tot el territori”.