Per a qui es governa a Reus?

De nou ens trobem amb una notícia al diari que ens informa que el govern fa una magnífica campanya per promocionar el comerç de Reus. Després del cuentu de Nadal, ara toca la Primavera Vintage. Ou yeah!

Des de la CUP, que quedi ben clar, defensem el comerç de la ciutat (ep, i som comunistes, senyor Rubio!). Per això, entre d’altres, ens vam oposar des del principi al model invasor del centre comercial La Fira.

De campanyes promocionals sí que en volem, i tant! I si són perquè la gent surti al carrer i hi trobi saraus, som els primers. Ara bé, les que es plantegen (o millor dit, se’ns imposen) van de mal en pitjor. Ens explicarem.

En aquest cas del festival primaveral, no sabem d’on neix la idea de la campanya ni amb quin ni quant pressupost es durà a terme. També desconeixem quins són els objectius concrets que es persegueixen i que, esperem, es puguin evaluar amb ítems determinats, que tampoc sabem ni si estan definits en algun lloc perquè no respon a cap pla estratègic.

D’altra banda, es segueix el model de festival propi d’un món globalitzat sense cap tret diferencial ni propi de Reus que contribueixi a fomentar un comerç de qualitat i proximitat. Quins valors transmet la campanya? S’ho han plantejat? Així es genera una marca de ciutat amb tan caràcter propi com la nostra?

Ens sorprèn que s’utilitzi terminologia en anglès arreu, com si el català no fos prou vàlid i es reprodueixin i enalteixin els cànons d’estètica sexistes en tota la campanya. I és que la campanya comptarà amb dues pin-up (nosaltres també hem hagut de buscar al diccionar què vol dir això) amb poca roba que es faran fotos amb tots els ciutadans que ho vulguin. Reus, convertit en tot un aparador que fa ús del cos de dones com a objectes d’atractiu comercial. Un Ajuntament que va signar una Proposta de Declaració per declarar Reus, ciutat lliure de feminicidis.  Que originals! Sabeu que a Tarragona es farà el mateix d’aquí a pocs dies? Visca l’homogeneïtzació també!

Davant dels escàndols continus que suponen les campanyes amb que ens anem topant, hem fet una instància demanant tota la informació al respecte i ens sembla inadmissible la falta de transparencia i informació. Ara bé, allò que demanem urgentment és un pla estratègic de comerç i promoció, de model de ciutat en aquest sentit.

Per què el comerç es pot fomentar amb accions que visualitzin una ciutat que ocupa els carrers amb activitats innovadores i cooperatives entre el magnífic teixit associatiu i surti més enllà de les seves caselles. Però ja sabem que les seves ordenances perefereixen limitar l’ús popular de l’espai públic.

I, sobretot, ens preguntem per què des de Reus Promoció es poden ocupar places i carrers i, quan altres entitats ho demanen, se’ls denega el permís? Per a qui es governa a la ciutat?