COMUNICAT | Volem saber perquè la Guàrdia Urbana no va identificar els assaltants del balcó de l’Ajuntament

Davant del comunicat de Ciutadans sobre l’arxivament de la denúncia dels fets del 10 d’agost passat, la CUP de Reus vol respondre amb urgència algunes qüestions:

1 | Després de lloar i reivindicar la retirada de la pancarta “Llibertat presos polítics”, Ciutadans assegura que la persona que va amenaçar l’alcalde de Reus “és totalment aliena” al seu partit. No hem pogut evitar pensar que el portaveu taronja sap qui és aquesta persona i està en condicions d’identificar-la. Per tant, si es vol demostrar com a servidor públic, hauria de col·laborar amb la justícia per identificar aquesta persona, i no encobrir-la sota l’excusa que no forma part de Ciutadans.

2 | Abans dels fets del 10 d’agost, Carles Pellicer es vantava que era l’alcalde de tots i havia de vetllar per la convivència a la ciutat. Amb aquesta posició, també ha volgut ser l’alcalde dels intolerants que van arrencar la pancarta i ara es veu desbordat per la situació. Aquell mateix dia, la CUP ens vam posar al servei de la unitat antifeixista civil per denunciar, rebutjar i assenyalar qui realment posa en perill la convivència – emparats per Ciutadans i, fins i tot, per la justícia espanyola -.

3 | Per últim, estem preocupats i perplexos per la inacció reiterada de la Guàrdia Urbana de Reus. Fins al punt que Ciutadans, en el seu comunicat, arriba a mofar-se del fet que el cap de la policia local, sr. Ricard Pagès, “estuvo presente durante todos los hechos y podría haber identificado a quién quisiese”. Amb quin criteri el sr. Pagès i els agents al seu servei, tal i com és preceptiu, no van identificar les persones que “armades” amb un ganxo de tres metres van provocar aquella situació de conflicte? Depurarà responsabilitats, alcalde? Els manarà col·laborar amb la justícia, o viurà amb aquesta contradicció?

4 | Des de la CUP insistim en la unitat civil, política i social contra el feixisme i convidem a fer front a qualsevol atac als drets i llibertats de les persones. Tenim l’exemple dels companys i companyes valencianes que ahir, 9 d’octubre, van desafiar amb una magnífica resposta popular els grups d’ultradreta i la bota del feixisme.

Reus, 10 d’octubre de 2018