La Cup proposa crear una targeta moneder d’impacte social vinculada al comerç local

  • Aquestes targetes moneder estan destinades a persones en situació de necessitat o vulnerabilitat i ja funcionen en ciutats com Barcelona o Palma de Mallorca.

La Candidatura d’Unitat Popular de Reus presentarà al proper ple del 5 de maig la proposta de crear una targeta moneder d’impacte social per comprar productes de primera necessitat en comerços locals i de proximitat. Aquesta és una de les mesures que el grup anticapitalista posarà sobre la taula per pal·liar part de les necessitats socials i econòmiques sorgides de la Covid-19. Segons expliquen des de la Cup, “la targeta moneder social afavoreix la normalització de l’ajuda superant l’estigmatització d’haver d’acudir a centres benèfics i caritatius”.

D’altra banda, afegeixen “és una manera de donar suport al petit comerç local i de proximitat”. En aquest sentit, la targeta moneder seria carregada amb un import determinat i podria ser utilitzada en la compra d’aliments per part de persones que no puguin cobrir les seves necessitats bàsiques. Com ja es va oferir fa unes setmanes, la Candidatura es presta a col·laborar activament amb el govern municipal en la consecució d’aquesta targeta moneder, així com per treballar altres mesures per afavorir els col·lectius més vulnerables i reactivar l’economia local.

En matèria d’educació, les anticapitalistes proposen dissenyar un Pla Educatiu i Social de Ciutat contra la segregació escolar, per tal de mitigar les desigualtats socials que s’han vist agreujades per l’epidèmia. El grup anticapitalista planteja la creació d’aquest Pla Educatiu amb l’objectiu d’abordar les conseqüències que es poden derivar arran de la Covid-19 a mitjà i llarg termini. Les cupaires consideren que les mesures preses fins ara “només són apagafocs” i que no capgiren les desigualtats socials. La Candidatura també recorda la importància de l’acompanyament emocional i intel·lectual de les famílies, així com l’educació en el lleure.