Considerem al comerç com un factor prioritari de desenvolupament local que podem explicar en quatre eixos com a definició:
Propostes:
1. Fomentar el comerç de proximitat mantenir-lo dins la trama urbana per evitar la instal·lació de franquícies i superfícies comercials.
2. Fer una política de fiscalitat que gravi més aquestes grans superfícies, a través d’ordenances municipals.
3. Dinamitzar el comerç local mitjançant cooperatives de serveis que donin suport al comerç local.
4. Donar suport al comerç de barri a partir de mesures que afavoreixin establiments que cobreixen necessitats bàsiques.
5. Contribuir a regular el preu del lloguer de locals buits i impulsar plans d’ajuts, basats en exempcions en funció del seu ús.
6. Regular les subvencions i ajuts a les associacions de botiguers i comerciants, de manera que hi hagi equitat entre totes i per projectes.
7. Aturar la mercantilització de la ciutat a partir de les APEU (Àrees de promoció Econòmica Urbana), que sota l’aparença de proposta col·laborativa, amaguen la privatització del espai públic i un greuge comparatiu entre els mateixos comerciants.