Els mercats han de ser centres de serveis alimentaris i de productes de primera necessitat i no necessàriament espais d’oci. Hi ha professionals que són venedors i coneixedors del producte, però no són ni volen ser restauradors. D’altra banda, el sentit filosòfic i també pràctic de les persones que compren al mercat, desapareix en detriment de la seva essència.
Tenim la voluntat política de donar sentit als mercats municipals i donar suport a un projecte elaborat pels propis paradistes perquè estem segures que el valor afegit del mercat és el mercat en sí.
Propostes:
1. Impulsar les parades especialitzades, vinculades amb el producte de proximitat i, sobretot, amb l’alimentació.
2. Reservar un espai per a empreses cooperatives i alimentació ecològica diferenciades i protegides.
3. Crear-hi l’escola municipal d’alimentació. A Reus tenim regidoria de salut i facultat de nutrició. Hi podria haver un punt de servei de nutricionista. Impulsar tallers de cuina/ xerrades i accions amb nutricionistes,
4. Vincular el mercat a les regidories de salut pública, participació i cultura.
5. Promoció de productes i plats lligats a les festes tradicionals i per tant a la cultura.
6. Presentació de productes i elaboracions noves. Gastronomia del món amb la possibilitat d’obrir parades amb persones titulars dels diferents països i cultures gastronòmiques diferents.
7. Presentació i desenvolupament de models d’economia social, lligats a la producció i venda d’aliments.
8. Reservar un punt de recollida de residus dins al Mercat: olis, envasos, i tots els residus vinculats a l’alimentació.
9. Revisar la Normativa específica per als mercats municipals i la forma juridicoeconòmica.
10. Fomentar que el servei del producte utilitzi la quantitat mínima d’envasos o embalatges i que siguin reutilitzables.