Diverses persones del sindicat CCOO que treballen a l’empresa FCC fent el servei de recollida de brossa de la ciutat de Reus han entrat aquest matí al despatx de l’alcalde de Reus.
El motiu? Asseguren que han demanat diverses vegades reunir-se amb Carles Pellicer des del passat mes de juliol per tractar un problema que tenen amb una treballadora del mateix ajuntament i l’alcalde no els havia rebut encara a dia d’avui.
Per aquest motiu, els sindicalistes s’han presentat al despatx de Pellicer personalment per parlar amb ell cara cara i informar-lo de la problemàtica que pateixen i que sembla que no es resol per part del govern municipal.
La CUP ha entrat també al despatx per mediar entre l’alcalde i les persones treballadores i ha proposat una reunió entre els dos col·lectius per trobar una solució adequada.
Què denunciem però? Lamentem de nou la falta de voluntat d’escoltar de primera mà els treballadors i treballadores d’aquesta ciutat per part de l’alcalde i l’equip de govern. Al mes de juny ja féiem aquesta queixa amb el cas de les treballadores de la neteja dels centres de primària de Reus i són reiterades les queixes vers la postura general de treballar del despatx cap endins de Carles Pellicer. Per què han d’acabar entrant a la força les treballadores de la ciutat i no se les pot atendre adequadament des del moment que presenten una queixa en matèria laboral?
Des de la CUP intervenim per mediar, escoltem les queixes i les vehiculem perquè s’hi trobin solucions, hem presentat mocions per resoldre casos de treballadors i treballadores de serveis de la ciutat…Nosaltres exercirem sempre aquestes tasques i ho fem molt convençudes però demanem un canvi d’actitud al govern municipal i, sobretot, a l’alcalde que és a qui correspon, creiem, aquesta tasca com a “màxima autoritat” de la ciutat.
Candidatura d’Unitat Popular de Reus,
13 d’octubre de 2016
*Fotografia de la periodista Carla Bergadà.
El diputat de la CUP-CC, Sergi Saladié, i diferents representants de les CUPs del Baix Penedès, el Camp i les Terres de l’Ebre han participat aquest matí, en l’acte organitzat per la Plataforma en Defensa del Ferrocarril del Camp i la Plataforma Trens Dignes Ebre – Priorat a Vila-seca, per donar suport a les reivindicacions d’aquestes plataformes i exigir als polítics que assumeixin la responsabilitat de resoldre els problemes estructurals del ferrocarril a les nostres comarques, però també de l’autobús i els autopistes.
La CUP ha respost a la invitació de la Plataforma en Defensa del Ferrocarril del Camp i la Plataforma Trens Dignes Ebre – Priorat de participar en l’acte reivindicatiu que s’ha celebrat aquest matí davant l’estació de tren de Vila-seca (el Tarragonès). Tanmateix, la CUP s’ha mostrat crítica amb el format de l’acte, en el qual hi han intervingut diferents polítics del territori, ja que consideren que aquests han estat còmplices de l’actual model de transport ferroviari en les darreres dècades.
En aquest sentit, Saladié ha destacat que, justament a Vila-seca l’Estat ha de construir des de fa anys una estació intermodal, que no té altre motiu que ficar un nou pedaç a la ubicació de l’estació de l’AVE entre Perafort i la Secuita. Saladié ha criticat que durant les darreres dècades el sistema ferroviari s’ha deteriorat i les noves inversions s’han fet sense tenir en compte les necessitats de mobilitat del territori, sinó han respost a motivacions econòmiques més que qüestionables.
Per la CUP, l’actitud passiva de la Generalitat i dels polítics del territori ha estat un factor desencadenant en els dèficits estructurals que presenta el ferrocarril a les nostres comarques. De fet, han recordat que la CUP porta anys als ajuntaments instant als governs municipals a millorar aquesta situació, però que la resposta d’aquests sempre és negativa o no va més enllà d’una votació al Ple.
Saladié ha explicat que el problema de la mobilitat no es redueix al ferrocarril, sinó que cal tenir una visió més panoràmica del transport, tant de mercaderies com de persones. En aquesta línia, el diputat de la CUP-CC, també ha vindicat la lluita dels veïns i veïnes de les Terres de l’Ebre i el Baix Maestrat, així com del Baix Penedès i el Baix Gaià, per exigir la gratuïtat de l’AP-7, o la lluita de la pròpia CUP amb els sindicats d’estudiants de la URV per demanar unes tarifes de bus per als universitaris i estudiants de cicles formatius.
Per aquest motiu, la CUP considera que el manifest presentat avui hauria d’anar més enllà per posar les bases d’una procés de transformació del model de transport públic que s’adeqüi a les necessitats de les classes populars i guardi una coherència amb el territori i el medi ambient. Així com, plantejar propostes que impliquin la presa d’una actitud activa per part de la Generalitat i els polítics del territori.
Entre d’altres, Saladié també ha defensat aprovar de manera urgent un Pla de xoc en inversions ferroviàries que posi especial èmfasi en la infraestructures, les estacions i el material mòbil, amb l’objectiu d’aconseguir un sistema ferroviari digne, fiable, còmode i accessible, tal i com exigeix el manifest presentat avui a Vila-seca Però, ha anat més enllà, tot exigint l’adopció de manera urgent de les mesures legislatives necessàries per articular l’expropiació forçosa d’ús temporal del sistema ferroviari, mentre l’Estat no realitzi les transferències de competències a la Generalitat. Una proposta que la CUP ja va portar al Parlament i va ser rebutjada per JxSí, C’s, PP i PSC.
Des de la CUP, el procés constituent català, ha de representar l’obertura d’un debat ciutadà sobre les necessitats de mobilitat, i especialment, de com gestionar les infraestructures que actualment ja existeixen -especialment les autopistes i la xarxa ferroviària- per garantir una mobilitat digne de la gent de totes les comarques, per trencar d’una vegada amb el model centralista, tant de Madrid com de Barcelona.
ERC i la CUP han fet públic el seu rebuig a l’acord que signarà la Diputació de Tarragona amb la Guardia Civil, en el qual l’organisme provincial destinarà 50.000€ a comprar un vehicle i tot l’equipament perquè la Guardia Civil espanyola pugui realitzar el control d’armes a les diferents comarques del Baix Penedès, el Camp i les Terres de l’Ebre.
El diputat de Marçà Joan Francesc Piqué va expressar la disconformitat en la comissió informativa d’aquest mes de setembre, a on es va donar compte del decret de la Junta de Govern. A més a més, el portaveu del grup d’ERC, Gervasi Aspa, al Ple d’avui 7 d’octubre, ha usat el torn de precs i preguntes per reiterar el desacord d’ERC amb aquesta mesura del govern de la Diputació. Un rebuig que se suma al del proper diputat provincial de la CUP, Edgar Fernández.
Aquest conveni implica la subvenció, per part de la Diputació, del 100% del cost per “l’adquisició d’un vehicle de la Guardia Civil tipus furgó amb equipament policial, material d’oficina i material informàtic específic, que ha de donar servei als ciutadans dels municipis de les comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre”, segons l’acord. El que suposa una despesa de 50.000€ de les arques de la Diputació per a pagar una despesa que depèn del Ministerio del Interior de l’Estat espanyol.
Per Fernández, aquest fet no és nou, ja que en “l’anterior mandat ja vam denunciar que l’Ajuntament de Reus havia gastat 70.000€ en pagar la rehabilitació de la caserna de la Guardia Civil per tal d’adaptar-hi un habitatge en condicions per l’únic policia militar que hi viu”.
Per la seva banda, el portaveu d’ERC Gervasi Aspa considera que amb la situació d’asfíxia fiscal i d’incompliments pressupostaris que Catalunya ha patit i pateix per culpa del govern espanyol, no pertoca que la Diputació doti amb 50.000 euros un cos de seguretat que és competència directa del govern espanyol i, per tant, la dotació econòmica és responsabilitat del ministeri, no d’una diputació.
Arran de la proposta d’aquest conveni, ERC i la CUP presentaran al proper Ple -previst per a finals d’octubre- una moció per tal que la Diputació insti al govern espanyol a que es pronuncii sobre les casernes de la Guardia Civil que té arreu de les comarques del Baix Penedès, el Camp i les Terres de l’Ebre i que es troben en estat d’abandonament, tot provocant un perill per a la salut pública. Cal recordar, que en la legislatura 2004-2008, el llavors senador d’ERC Lluís Aragonès, va arribar a un principi d’acord amb el govern espanyol per la cessió de 40 casernes que mai s’ha arribat a complir.
ERC i la CUP consideren que aquests espais abandonats per l’Estat espanyol podrien dotar-se d’un ús social per a millorar la qualitat de vida de la ciutadania, i evitar que passi el temps i aquests equipaments quedin en estat ruïnós i sigui inviable econòmicament de poder-los utilitzar.
Per últim, segons Fernández, “un cop més veiem com la Diputació en lloc d’avançar cap a un procés constituent cap a la República Catalana, s’enroca a seguir una política de caràcter autonomista”.
Ja fa més d’un any de la desfeta del PP i del canvi de govern a les principals institucions del País Valencià. Ara, els que hi manen són el PSOE, Compromís i Podemos. Darrere queden més de vint anys d’hegemonia del PP: polítiques reaccionàries, caciquisme i corrupció, espanyolisme ranci i destrucció del territori…
— Delivered by Feed43 service
Benvolguts i benvolgudes, com cada setmana us informem de tot allò que ha fet el grup municipal de la CUP de Reus al llarg de la setmana en aquest informe: informegm26_09_16.
Candidatura d’Unitat Popular de Reus,
4 d’octubre de 2016
Fa unes setmanes, l’Ajuntament de la Selva del Camp va repartir una carta a les cases dels seus vilatans per “informar” sobre el projecte de remodelació de la carretera que uneix el municipi amb Almoster. L’acció informativa es produïa després que la Plataforma d’Afectats que reclama un traçat més respectuós amb el territori, engegués una campanya informativa per explicar les diferents alternatives que s’han plantejat alhora d’enfocar aquestes obres.
D’entrada, cal dir que és una llàstima que les institucions només esmercin esforços en comunicació per respondre a una campanya i pretendre desacreditar a persones que s’organitzen, precisament, per trencar amb l’opacitat i el silenci. Una opacitat i silenci que és utilitzat per les administracions públiques per tenir allunyada a la població dels afers que li afecten en pròpia pell, per tal de poder fer i desfer amb major “eficiència, eficàcia i celeritat”.
Però, la qüestió no acaba aquí. “L’Ajuntament informa” no és pas una carta adreçada als veïns i veïnes que puguin estar preocupades per aquest projecte de remodelació de la carretera sinó que és, paradoxalment, un text d’una sola pàgina on s’hi encabeixen diferents mentides i mitges veritats.
En primer lloc, l’Ajuntament diu que la intensitat mitjana del trànsit diari en aquesta carretera és de “1.490 vehicles” per intentar justificar que la carretera sigui ampliada. Tothom que sigui de La Selva del Camp o d’Almoster (o fins i tot jo que sóc de Reus) sap perfectament que aquesta dada no correspon amb la realitat. Surt a més de dos cotxes per minut si comptem només hores de dia!
Aquesta dada l’han tret de l’ informe que els tècnics de la Diputació de Tarragona van realitzar per promoure aquesta ampliació del vial. Malauradament, cal denunciar que els tècnics i tècniques de la Diputació de Tarragona tenen uns recursos més que limitats precisament perquè els partits puguin utilitzar els informes a interès subjectiu. Com a proper diputat provincial, tinc coneixement de primera de mà de la feina que desenvolupen i de les traves que els polítics fiquen a la seva feina, tot intentant prioritzar obres que no tenen aquesta condició a parer dels tècnics.
En la carta l’Ajuntament també informa que el projecte va ser “aprovat per unanimitat de tots els grups polítics de la Diputació”. La CUP ens vam abstenir a la Comissió Informativa per falta d’informació i no conèixer l’opinió de les persones més afectades. Tanmateix, per causes personals, el diputat de la CUP no va poder assistir al Ple on es va debatre aquesta proposta, on hauríem votat “No”. Ara mateix, no només ens oposem a la proposta de traçat aprovada inicialment “sense unanimitat” a la Comissió, sinó que hem presentat al·legacions a aquest projecte i defensarem un traçat que sigui més idoni amb el territori i la seva gent, tal i com planteja la Plataforma.
Per últim, només ens queda desitjar que l’Ajuntament de La Selva del Camp canviï d’estratègia. La CUP també volem que l’Ajuntament informi, però volem que ho faci objectivament i generant espais de debat i de decisió ciutadana per involucrar en aquest projecte a tots aquells i aquelles que hem d’utilitzar aquesta carretera.
Edgar Fernández Blázquez
David Fernàndez Ramos, diputat encarregat de fer el discurs al Ple d’investidura del 21 de desembre de 2012, començava dient, al principi de tot de la intervenció, que en aquell dia havien mort 80.000 persones de gana. I que l’endemà, en moririen 80.000 més. Som allà mateix.
De fet, ni tan sols podem dir si la xifra puja o baixa, perquè en molts països els censos de població son estimats, poden oscil-lar d’uns quants milions de persones… i per tant… i en resum, continuen morint centenars de milers de persones…. només de gana.
— Delivered by Feed43 service
David Fernàndez Ramos, diputat encarregat de fer el discurs al Ple d’investidura del 21 de desembre de 2012, començava dient, al principi de tot de la intervenció, que en aquell dia havien mort 80.000 persones de gana. I que l’endemà, en moririen 80.000 més. Som allà mateix.
De fet, ni tan sols podem dir si la xifra puja o baixa, perquè en molts països els censos de població son estimats, poden oscil-lar d’uns quants milions de persones… i per tant… i en resum, continuen morint centenars de milers de persones…. només de gana.
— Delivered by Feed43 service