La CUP de Reus demana una xarxa de carrils bici segura i fluida per tota la ciutat
«Cal repensar la distribució i el repartiment de l’espai públic per impulsar una mobilitat personal que sigui sostenible i segura» expliquen des de la formació cupaire
La Candidatura d’Unitat Popular de Reus presentarà al pròxim ple municipal una moció per fomentar la mobilitat sostenible a la ciutat i redistribuir l’espai públic a favor dels vehicles de mobilitat personal (VMP), com les bicicletes o els patinets. Concretament, la formació anticapitalista demana més espais pels vianants i carrils VMP provisionals a la calçada, «assegurant una mobilitat segura i fluida amb VMP per tota la ciutat». La proposta ha estat treballada de manera conjunta amb diferents entitats del territori.
Segons recorden des de la comissió de Medi Ambient de la CUP de Reus, l’Informe de Sostenibilitat Ambiental Preliminar del POUM del 2012 destaca que un 68,6% de la població de Reus es mou a peu o bicicleta, front un 28,7% del vehicle privat. No obstant això, el 70% de l’espai públic està destinat als cotxes. És per aquest motiu, conclouen, que «cal repensar la distribució i repartiment de l’espai públic».
En referència al començament del curs escolar i la limitació de l’aforament del transport públic al 50%, Pàmies destaca que «molts alumnes podrien anar amb bicicleta o patinet però ara mateix hi ha una manca de seguretat amb els carrils de convivència, on hi circulen per la mateixa via cotxes i VMP». A més, recorda, «aquest any s’han produït com a mínim 3 accidents greus de cotxes a bicicletes i patinets».
Joan Ribas, membre de la comissió de Medi Ambient de la CUP denuncia que «encara no s’ha aplicat el Pla Específic de la Bicicleta a Reus», encarregat per l’ajuntament al 2017 i treballat també per BiciCamp. I afegeix, «sembla que no hi ha cap intenció que s’acabi implementant».
La regidora de la CUP Mònica Pàmies finalment subratlla la necessitat d’una estratègia per fomentar la mobilitat sostenible i segura a la ciutat. «Davant l’increment de la mobilitat personal per qüestions sanitàries cal considerar els VMP com a mitjans de transport imprescindibles», explica. A més, recorda, cal anar a un model de ciutat de baixes emissions, millorant la qualitat de l’aire i reduint també la contaminació acústica.
Comments are closed.