L’Assemblea d’Educació i Psicologia de la URV, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans i la CUP han realitzat aquest matí una roda de premsa, per fer pública l’aprovació a la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya d’una moció per resoldre els greuges que pateixen les estudiants de la URV en utilitzar el transport públic.
Després de mesos d’impulsar una moció a les institucions, finalment es va aprovar la setmana passada a la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya, una moció de la CUP-CC per tal que l’ATM resolgui els greuges de les estudiants de la URV que utilitzen el transport públic.
Com ja va denunciar el diputat de la CUP-CC, Sergi Saladié, el passat 15 de juny arran d’una notícia apareguda en un mitjà local de Tarragona, els estudiants de les diferents universitats catalanes paguen una tarifa diferent per utilitzar el transport públic en funció del territori, i les estudiants de la URV en són les més perjudicades.
Per aquest motiu, Saladié ha explicat que hem presentat mocions a tots els ajuntaments i consells comarcals que formen part de l’ATM, i on la CUP té representació, per resoldre aquesta discriminació. La moció ha estat aprovada a l’Ajuntament de Tarragona, Valls i Reus, així com al Consell Comarcal del Baix Camp. Tanmateix, la moció instava aquests ens a convocar una reunió de l’ATM per resoldre la situació abans d’aquest passat mes de setembre (quan comença el curs universitari) i cap dels ajuntaments o consell comarcal ho ha fet.
Roger González de l’Assemblea d’Educació i Psicologia de la URV, també ha explicat que el passat 6 de setembre, es van reunir les tres organitzacions amb la directora i el gerent de l’Autoritat Territorial de Mobilitat del Camp de Tarragona. González, ha denunciat, que “tot i les bones paraules i els oferiments de col·laboració, a dia d’avui encara estem esperant que ens facilitin les dades del servei que ens van dir que ens donarien”. A més, a afegit, que “des de l’ATM ens van dir que ells no podien fer res, sinó que depenia de la Generalitat”.
Per la seva banda, Oriol Sales del SEPC, ha criticat que “la URV en veure als mitjans la nostra reivindicació va penjar quatre cartells per les facultats informant que les estudiants de la URV teníem accés als autobusos de l’ATM, però encara és hora que digui quelcom al respecte dels greuges que patim les estudiants”.
Davant d’aquesta situació, els tres portaveus han denunciat “la poca sensibilitat i gran passivitat” de les institucions responsables, URV, Generalitat, ATM, ajuntaments i consells comarcals amb aquesta problemàtica. I, han afirmat que amb l’aprovació de la moció al Parlament, el qual instarà a l’ATM i la URV a implementar una nova tarifa, es posi solució a aquest greuge.
A més, la moció aprovada al Parlament insta al govern de la Generalitat a fer una tarifa única per a totes les estudiants per acabar amb els greuges territorials.
Per últim, les organitzacions estudiantils, han anunciat que si en els propers mesos no veuen passes fermes cap a aquesta direcció i un canvi d’actitud per part de la URV i l’ATM es pensaran noves accions perquè es socialitzi aquest debat entre la comunitat estudiantil.
La macro-operació contra l’oposició democràtica, centrada principalment contra el moviment d’esquerres i kurd, se salda aquesta setmana amb dos ajuntaments kurds, Dersim i Siirt, clausurats i els seus alcaldes detinguts. Tuncer Bakirhan, alcalde de Siirt i copresident de la Unió de Municipis del Sudest d’Anatòlia (www.gabb.com.tr), ara a presó, va participar de la darrera Trobada per la Unitat Popular, els darrers 14 i 15 d’octubre a Barcelona.
— Delivered by Feed43 service
La creació d’una cooperativa d’oficis i serveis i la demanda de dimissió del gerent de Reus Transport Públic, Josep Maria Adserà, són altres propostes de la Candidatura
La CUP vol que Reus mantingui el servei funerari públic i s’oposen al que anomenen “negoci de la mort”. Reivindiquen que a Reus, fins fa un any, només hi havia un sol servei funerari i era públic, gestionat directament per Serveis Funeraris Reus i Baix Camp, i reclamen preservar aquest servei. Segons Marta Llorens, “el govern no critica la competència salvatge que suposa el servei privat que ofereix Mémora” que representa una “amenaça” per a tota la ciutadania i que “en un any a la ciutat ja ha obtingut una quota de mercat del 10% que abans oferia el servei públic”, segons assegura la CUP. Malgrat la Llei 2/1997 de 3 d’abril ampari que el servei funerari s’ha d’oferir en règim de lliure competència, la CUP reivindica que “una gestió directa del servei dóna cabuda a un control eficaç, permet fer tarifes que no busquen el negoci i permet establir preus segons la renda de cadascú”.
D’altra banda, la Candidatura proposa la creació d’una Cooperativa d’Oficis i Serveis que s’habiliti en diversos espais municipals. L’objectiu de la proposta, segons Edgar Fernández, és crear una base de persones voluntàries que vulguin i puguin col·laborar a oferir coneixement professionals, formació o serveis de forma gratuïta així com posar en contacte les persones que tenen demandes amb les persones que s’han ofert prèviament per “fomentar la cooperació i resoldre necessitats com petites reparacions de casa o oferir classes de llengua sense fer ús dels diners”, ha afirmat el cupaire.
La CUP també demanarà a l’Ajuntament que habiliti els dies 12 d’octubre i el 6 de desembre com a dies laborables. Els treballadors del consistori, segons la formació, podrien treballar o no i, en cas que treballessin, podrien escollir dos dies de festa a posteriori.
Llorens també ha insistit que la CUP espera des del mes de setembre la convocatòria de les juntes generals de Redessa, Reus Mobilitat i Reus Transport Públic per exigir la dimissió del gerent d’aquestes societats, Josep Maria Adserà.